חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו עם ילדים מסלול טיול 10 ימים

במשך 10 ימים, נסענו בהרכב משפחתי מורחב שכלל 6 מבוגרים ו-6 ילדים (גילאי 3 חודשים עד 9 שנים) לטיול קסום במונטנגרו. המסלול שלנו כלל מגוון יעדים מרתקים, מטיולי טבע ועד חופים מרהיבים. הנה תיאור מפורט של המסע שלנו, על חוויותינו, האתרים בהם ביקרנו, והמלצות שימושיות להורים עם ילדים.

יום 1 – נחיתה בדוברובניק ונסיעה לקולשין

התחלנו את הטיול בטיסות דרך איסטנבול לדוברובניק שבקרואטיה. לאחר הנחיתה בלילה, בחרנו ללון בקרבת שדה התעופה כדי להתארגן ולהיות מוכנים לנסיעה ארוכה ביום המחרת.

בבוקר, התחלנו את הנסיעה לקולשין, אשר ארכה כ-4 שעות. החלטנו להפסיק לארוחת צהריים בעיר אקראית על פי עצת הוייז, ולבסוף חצינו דרך בוסניה. חשוב לציין שמעברי הגבול יכולים להיות מעיקים מבחינת זמני ההמתנה, אז יש להתכונן לכך בסבלנות.

ימים 2-4 – קולשין והסביבה

בקולשין שהינו 3 לילות. ביום הראשון ביקרנו בשמורת ביוגרדסקה גורה, שם עשינו מסלול הליכה של 3.5 ק"מ מסביב לאגם. כל הילדים בגילאי 3-9 התמודדו יפה עם המסלול, והתינוקות היו במנשא. זהו מסלול יפהפה וקל יחסית, שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים.

ביום השני נסענו לדורמיטור, מרחק של כשעה וחצי מקולשין. עשינו עצירה בגשר טארה, והתפעלנו מהנוף. חלקנו אף ניסו את האומגה במקום. לאחר מכן, המשכנו לאגם השחור, אך מזג האוויר השתנה וירד גשם, כך שרק הסתכלנו עליו מרחוק.

ביום האחרון בקולשין, הילדים נהנו מאוד בפארק חבלים קטן ומקומי. זהו מקום מצוין להוצאת אנרגיה ולכיף לפני המעבר לאזור החופים.

ימים 5-8 – אזור קוטור והחופים

לאחר קולשין, נסענו לאזור קוטור, שם שהינו 4 לילות בבית מהמם עם בריכה קטנה וירידה לים ממש מתחת לבית. במהלך שהותנו באזור:

• יום אחד ביקרנו בחוף הים בפטרובאק, מקום שקט ונעים עם חוף מתאים למשפחות.
  • יום נוסף נסענו לעיירה פראסט, שם טיילנו ברחובות הציוריים. הילדים אהבו במיוחד את העלייה למגדל הפעמון והפיצה הטעימה בבית הקפה המקומי.
  • ביום השלישי עשינו שיט למערה הכחולה, שהיה אחד מרגעי השיא של הטיול. הילדים נהנו מהמים הכחולים ומהחוויה המיוחדת של השיט.

החלטנו לוותר על הביקור בלובצ'ן כדי להימנע מנסיעה ארוכה נוספת, והעדפנו להקדיש את הזמן לנופש באיזור החופים.

ימים 9-10 – דוברובניק

מהאזור של קוטור חזרנו לדוברובניק, שם שהינו במתחם דירות מושלם. בילינו יום וחצי בדוברובניק, הסתובבנו בעיר העתיקה והשתתפנו בסיור בעקבות הסדרה "משחקי הכס" שהיה מהנה ומעניין. לקחנו מעבורת לאי לוקרום, אי מקסים עם חופים נהדרים ושחייה במים צלולים.

אוכל במונטנגרו

האוכל במונטנגרו הוא פשוט ולא מגוון במיוחד, אך הילדים הסתדרו יחסית עם הפסטה, הצ'יפס והמנות הפשוטות שהוצעו בכל מסעדה. ישנם סופרמרקטים בכל מקום כך שניתן להשיג אוכל וציוד נוסף בקלות.

סיכום

הטיול למונטנגרו היה חוויה מרתקת ומשפחתית בלתי נשכחת. מונטנגרו מציעה מגוון רחב של אטרקציות, נופים טבעיים, חופים מרהיבים ופעילויות שמתאימות לכל גיל. ההמלצות שלנו כוללות במיוחד את הטיולים בשמורות הטבע, הביקור בעיירות הציוריות והשיט במערה הכחולה. זכרו לתכנן מראש את המסלולים והפעילויות, לקחת בחשבון את מזג האוויר המשתנה ולהתכונן לזמנים מעיקים במעברי הגבול. הטיול הזה הוא דוגמה מצוינת לחופשה משפחתית מהנה ומשמעותית.